[vdr] second dvb card

good moorning list....

i think it was discussed but i deleted the mails....

okay, now i want to buy a second dvb-s card.... and here are my questions...
can i buy a low budget card, if i only want to watch tv on my first dvb-s
card (it is a hauppauge nexus) and record an other channel on the second card?

i only have one lnb cable, what must i do to supply a lnb signal to the
second card (is this neccessary?)

okay and here in german (because may english is *lafoidfweq*)

also ich möchte mir nun eine zweite dvb-s karte kaufen, am liebsten eine low
budget karte, aber ich weiss nicht ob ich dann ohne weiteres über meine
primäre karte fernsehen kann und über die zweite irgendeinen anderen kanal
aufnehmen kann.... desweiteren haben ich nur ein lnb-kabel, muss ich das
irgendwie splitten (wenn ja wie?) um die zweite karte mit einem signal zu
versorgen oder reicht die primäre karte über den pci bus die daten an die
zweite weiter? (wie man sieht habe ich überhaupt keine ahnung ;)

wäre für hilfe dankbar

Ralf

Home | Main Index | Thread Index