[vdr] Re: vdr crashes several times a day.

> The signal-strange should be good enough, because i have no problems
during
> live-view (1. card) or with recordings (2. card).
> The second card runs Astra-only, so this could not be an diseqc problem.
> I have tested with different channel.confs, so i could shure there were no
> faulty channel in it.
> Note: I have an ci-interface on every card, and if i remember correctly,
the
> icam firmware have had the same behavior.

Hi again,

i have found the following in some Board, maybe this could solve the outcome
errors with Rev. 1.3 Boards. Sorry, german only, maybe someone can translate
it. I have "patched" my both cards i used with vdr, and now i haven´t any
signal strange jumps in vdr with tech-patch. Befor the "jumps" go up to 15%
in signal strange with ci interface, and up to 10% without ci interface
connected.

The only thing i could not understand (if the hardware-patch solve the
problem): Why my older Api2/vdr 1.1.x installation runs flawlessy for month
without outcom errors....

greetings

A.Share
-----
Zitat: TechnoTrend Kundendienst

Problem:
Bestimmte Frequenzbereiche sind gestört
( Starke Schwankungen in der Signalqualität )

Ursache:
Störungen auf der 5 Volt Leitung am PCI- Bus

Durch folgende Änderungen kann man das Problem minimieren:
- Spule unter Pin 14 des Tuners entfernen.
- Pin 13 mit Pin 4 oder Pin 6 am Tuner verbinden (s.Bild).

[Hagen Feuerpfeil] ---

Hallo xxx,
mir ist noch zum Thema etwas fast vergessenes wieder eingefallen.

Haben Sie die Möglichkeit, eine Änderung mit dem Lötkolben auf Ihre Karte
vorzunehmen (vornehmen zu lassen)?
Die Probleme traten mit dem Aufkommen schnellerer Rechner in Erscheinung vor
einigen Jahren.
In allen nachfolgenden Revisionen (1.5, 1.6, 2.1, 2.2) ist die Änderung
bereits enthalten.
Nicht nur das einige Transponder im Signalverhalten sehr instabil waren - es
traten auch "Empfangslöcher" auf -
abhängig vom Netzteil, Mainboard und Betriebssystem.
Das hat wirklich bisher bei allen ähnlichen Problemen geholfen.

Wir nehmen den Umbau (s.u.) auch gern für Sie vor.
Wenn Sie den Umbau selbst vornehmen wollen -
nehmen Sie bitte einen, nicht ganz so dünnen Draht (min 1mm im Durchmesser).

[Hagen Feuerpfeil] ---